torsdag den 17. maj 2012

Om onsdagsquiz og tømmermandsmad!

Det er Kristi Himmelfarts Dag i dag, hvilket betyder at i går var en af de få onsdage, hvor det er tilladt at gå i byen.(Alle andre onsdage gør man det bare.)
Startede sammen med et par venner på Halvvejen i Krystalgade, da onsdag i deres verden betyder "Onsdagsquiz".
Hvilket blev en pinlig fornøjelse, da mit hold rent faktisk kvalificerede sig til finalen, hvor jeg så formåede at fejle helt vildt.
Finale spørgsmålet handlede om heste, hvilket jo burde være til min fordel, da jeg arbejder med heste hver dag. Men ak, min hovedregning er sgu ikke hvad den har været, og mit gæt blev at en hest i gennemsnit spiser 300 ton om året!
Pinligt!

Ovenpå denne lille fadæse, gik turen videre på storbyens beværtninger. En øl blev til 10, et shot blev til 20, og jeg gik fra ædru til fuld.
Hvilket vi jo godt ved giver tømmermænd! Så da jeg vågnede i morges, var det ikke med den mest behagelige følelse i kroppen.
Men ud af fjerene skulle jeg, da jeg havde et møde i lufthavnen kl. 13.00.
Så med tømmermænd fik jeg slæbt mig ind på Star Bucks, og bestilt en venti caramel macchiato, blot for at finde ud af, at min mødeaftale også have været fuld i går og havde sovet over sig.
Han undskyldte dog ved, at give frokost på Pastis i Gothersgade. Hvilket blev til en overdådig omgang tømmermændsmad med bøf, fritter og bernaise. Mums!
Det kurerede i hvert fald de værste tømmermænd.

I aften er der endnu en nat. Kan jo være vi ses i byen!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar